reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Sylvia Ciulisová

Sylvia Ciulisová

Bloger 
  • Počet článkov:  9
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Vzdelanie zakončené titulom JUDr. spôsobuje, že mi nie sú ľahostajné veci verejné, ale už roky žijem slovenským ľudovým ornamentom a ľudovou tvorbou vôbec. www.slovensky.in Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáVeci verejnéDizajn a umenieIné úvahy

reklama

Dizajn a umenie

Ako šikovná Andrea Diora okabátila a seba na ples ošatila....

Sylvia Ciulisová

Ako šikovná Andrea Diora okabátila a seba na ples ošatila....

V prvú februárovú sobotu, na Agátu, mi v ateliéri do oka padla staršia víkendová príloha Nového času, kde podtitul znel: Róby z Plesu v opere 2011“. A tak som ako správna žena neváhala a vrhla som sa na prieskum rób našej nežnej smotánky. Najprv ma potešilo, že počet dám, ktoré sa rozhodnú osloviť slovenského módneho návrhára, z roka na rok rastie, ale z ďalších kritických úvah o šatách tej ktorej dámy ma hravo vytrhla Andrea.

  • 6. feb 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 967x
  • 81
Dizajn pána „účetního“

Sylvia Ciulisová

Dizajn pána „účetního“

Pred pár dňami ma napriek horúcemu počasiu na lopatky zložila angína. A navyše sa rozhodla svoje víťazstvo sláviť v tichosti, takže mi odpojila hlasivky. Neostávalo mi teda iné ako polihávať a mlčky prijímať informácie. Práve v tomto čase ma mimoriadne potešil článok Petra Milčáka „Tá istá otázka“, ktorý konkrétnymi príkladmi i odkazmi na fundované hlavy komentuje povedzme podivný stav súčasného takzvaného moderného umenia. Pri čítaní toho článku mi v hlave takmer za každým slovkom znelo „presne“ a blažil ma pocit, že takéto slová si našli svoje miesto na stránkach takého média ako je SME.

  • 16. aug 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 418x
  • 9
Národná hrdosť holubičieho národa

Sylvia Ciulisová

Národná hrdosť holubičieho národa

Tomáš Karpíšek, Sloverige a nebohý pán Trnka ma priviedli k napísaniu tohto článku, ktorý by mal byť tentokrát nepolitickým podumaním o národnej hrdosti Slovákov. Trochu iné heslá, ako napr. „vlastenecký“ zákon, neborák Svätopluk a Národná pospolitosť kričiace z médií, naznačujú, že je to téma vskutku aktuálna a nezasvätenému by sa dokonca mohlo zdať, že aj Slovač už začula volanie praotcov a vlastných tradícií, presne tak ako sa to ľudom v týchto časoch deje v mnohých kútoch sveta, ale...

  • 9. aug 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 074x
  • 13
reklama
SkryťZatvoriť reklamu